Svět bylinek > Kouzelné bylinky Dr. Weisse > Plicník lékařský

Kouzelné bylinky  Dr. Weisse

Bylinkám, které jsou použity v recepturách Dr. Weisse, jsou připisovány četné pozitivní účinky na lidský organismus. Odhalte tajemnou sílu účinných látek obsažených v jejich listech, květech a kořenech. Seznamte se s nejoblíbenějšími bylinkami Dr. Weisse, jejich účinky a použitím.

Blahovičník kulatoplodý Blahovičník kulatoplodý
(Eucalyptus globulus)
Islandský lišejník Islandský lišejník
(Cetraria islandica)
Jitrocel kopinatý Jitrocel kopinatý
(Plantago lanceolata)
Mateřídouška obecná Mateřídouška obecná
(Thymus serpyllum)
Plicník lékařský Plicník lékařský
(Pulmonaria officinalis)
Tymián obecný Tymián obecný
(Thymus vulgaris)
Plicník lékařský

(Pulmonaria officinalis)

Patří k mladým léčivkám - začal se používat až v 18. století, kdy lékaři doporučovali odvar z květů a listů při plicních chorobách. Odtud získal také název, který proniknul kromě latiny také do mnoha národních jazyků.

Použití plicníku:
Čaj z květů a listů plicníku pomáhá při všech chorobách dýchacího ústrojí. Od astmatu, zápalu plic a průdušek, kašli, zahlenění plic i vykašlávání krve. Příznivý účinek se přičítá kombinaci účinku saponinů, které usnadňují odkašlávání, uklidňujícímu a ochrannému účinku slizů a protizánětlivému a dezinfekčnímu účinku tříslovin. Můžeme ho použít jednotlivě, ale více se hodí do směsí bylin. Zlepšuje se tak jeho léčivý účinek.

Účinný odvar při kašli a zahlenění průdušek
1 díl plicníku, 1 díl rdesna ptačího, 1 díl prvosenky, 1 díl jitrocele smícháme a 1 polévkovou lžíci směsi zalijeme 1/2 l vroucí vody. Necháme 15 minut louhovat, poté scedíme, přisladíme medem a popíjíme během celého dne.